تاکید استاندار بر مرکزیت قم در برندسازی چادر مشکی 
کد خبر: 3910908
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴

تاکید استاندار بر مرکزیت قم در برندسازی چادر مشکی 

استاندار قم با اشاره به جایگاه این استان در عرصه فرهنگی بر لزوم برندسازی و مرکزیت قم در تولید چادر مشکی در سطح ملی و بین‌المللی تاکید کرد. 

تاکید استاندار بر مرکزیت قم در برندسازی چادر مشکی به گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست، 26 تیر در نشست با سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اهمیت رعایت پیش نیازهای فرهنگی و اجتماعی برای استقرار صنایع در نقاط مختلف کشور، گفت: مساله فرهنگ بسیار مهم و تعیین کننده است. مقام معظم رهبری دغدغه‌هایی را مطرح می کنند که مهمترین آن دغدغه فرهنگی است و در این زمینه موضوع عفاف و حجاب مهم است.
وی افزود: امروز برای ما قابل قبول نیست که در زمینه حجاب مشوق چادر مشکی باشیم ولی نیاز خود را از ژاپن و کره تامین کنیم بلکه باید مصرف خود را تولید کرده و در این زمینه باید با ارتقای کیفیت با نمونه خارجی رقابت داشته باشیم.
استاندار قم با ذکر این مطلب که از نظر زمان و مکان و موقعیت هر گونه حساب کنیم قم این جایگاه و اهمیت را دارد که در زمینه برندسازی و هویت مرکز تولید پارچه و چادرمشکی در کشور باشد، اظهارکرد: جایگاه قم در این مساله باید در سطح بین‌المللی نیز نمود داشته باشد.
وی افزود: در طول سال بیش از 20 میلیون مسافر و زائر به شهر مقدس قم می‌آیند و این موضوع سبب می‌شود که سوغات زائران چادر باشد، برخی از سازمان‌ها نظیر آستان قدس، ستاد فرمان امام و بنیاد مستضعفان می‌توانند در زمینه احداث کارخانه چادر مشکی در استان همکاری داشته باشند.
استاندار قم بیان کرد: از نظر بُعد حمایتی مطمئن باشید که نهایت پشتیبانی را در قالب شهرک‌های صنعتی و شهرک شکوهیه انجام می دهیم و هر جا نیاز به تقویت باشد حمایت می‌کنیم، همچنین نماینده صمت در استان نیز آمادگی و حمایت لازم را انجام می‌دهد، اگر مطالعه دقیق در زمینه پتانسیل و ظرفیت‌های قم انجام شود یکی از محورهای توسعه قم بُعد صنعتی است.
سرمست عنوان کرد: از سازمان گسترش انتظار داریم علاوه بر چادر مشکی در سایر واحدهای تولیدی نیز پیش قدم شود و جای سازمان گسترش در صنعت قم خالی است، این موضوع در حالی است که قم قطب صنعتی شده است و آینده آن از تمام استان‌هایی که پیرامون تهران قرار دارند نیز روشن‌تر است و همچنین توجیه اقتصادی دارد.
وی یادآوری کرد: در زمینه تولید کارخانه چادر مشکی از نظر ما اعلام آمادگی وجود دارد ولی حلقه مفقوده سرمایه‌گذار است که باید ضمن شناسایی ارزیابی مناسبی انجام شود و کسی که سابقه مناسبی در زمینه سرمایه‌گذاری در استان دارد در اولویت باشد.
انتهای پیام
captcha